0 ) { exit; } else { echo ' '; } //------------------------------------------------------------------------------ ?> Jaarverslag 2018 Agenda Kurkapel Agenda Kurkapel

Jaarverslag 2023

In het jaar 2023 was voor het eerst sinds Corona weer een normale agenda met enkele leuke verrassingen er tussen. Maar helaas ook met een concert dat we gepland hadden samen met Harmonie St. Michaël uit Landgraaf en dat op het laatste moment afgeblazen moest worden. Maar ook een jaar met een nieuwe groepsfoto.

Op 25 februari zaten we bij elkaar in het zaaltje van de Polfermolen voor de jaarvergadering. Die nu al enkele jaren op de zaterdag na Carnaval in de agenda staat.

Op 19 maart hebben we de heilige mis opgeluisterd in de Nicolaas en Barbara kerk. Waarna we naar het kerkhof zijn geweest. Bij terugkomst in de Polfermolen staan broodjes en vlaai klaar en worden de drie jubilarissen gehuldigd:

Carla Hofman 25 jaar steuncomité,
Carla Bartelink 10 jaar lid
Jos Hochstenbach 50 jaar muzikant.

Op 22 en 23 aprilwerdditjaarhet Geulvalleitreffengeorganiseerddoor de Kur-Kapel.

Op 29 april mei-den planting alleende drumbanddeelgenomenaangevuldmet enkelevlagendragersvanuitde harmonie.

In het open luchttheater spelen we op 4 juni samen met Chorale en de ballet school uit Houthem. Voor af gaand zijn een2-tal repetities samen.

Op 24 juni spelen we samen met de Brassband uit Houthem op het terras van het Koetshoes. Afsluitend is ook de al weer bijna jaarlijkse gezamenlijke BBQ.

Op 2 juli is de Grote Bronk Processie. Na afloop daarvan gaat de drumband met de Schutterij mee naar het OLS voor de optocht.

4 juli zomerconcert in de Grote straat nadat we eerst een groepsfoto gemaakt hebben bij de Geulpoort.

10 juli zomer concert Oosterbeemd. Waar de bewoners meeklapten en bewogen op de Radetsky mars.

Op 16 juli loopt de drumband mee met de schutterij tijdens het schuttersfeest in Schimmert.

23 september uitstapje Gent met de bus, rondleidingdoor de stad, samen een rond tochtop de boot. Afsluitend met een gezamenlijk etentje.

Op 29 september wordt Ruben Marx, zoon van Tommy en Jennifer en broertje van Liza geboren.

Op 1 oktober lopen we samen met Harmonie Amicitiauit Vilt tijdens de opening van de bokkenweken. Wij hebben dit jaar met de gehele Geulvallei hieraan deelgenomen aangezien wij dit jaar de starparade moeste norganiseren. Op de heen weg naar de Berkelpoort loopt elk korps apart. Op de terug weg vormden alle Geulvallei korpsen één groot korps en spelen bij aankomst op het Th.Dorrenplein ook enkele nummers samen.

15 oktober Bokkeconcert. Drumbands liepen in parade door Valkenburg. Spannend of het allemaal door zou gaan vanwege de weersverwachtingen.Na de parade kwam het zonnetje door tijdens het concert.

Op 19 November is er in ArensgenhouteenPlay-inn o.l.v.Philip. In de ochtendrepetitie, pauze, repetitie, lunchen generale

Daarna een klein concert voor familie en vrienden.

Deelnemende verenigingen: Sibbe, Vilt, Arensgenhout en Kur-Kapel.

Gespeelde werken: Wellerman, Kingswood march, Celtic air and dance, Eye of the tigeren Space star.

Op 9 december lopen we samen met St Rosa uit Sibbe in de Kerstparade. Het is de eerste keer voor Henrique om met de Harmonie mee te gaan. Vanaf nu mag hij ook echt bij de harmonie mee spelen.

Ook dit jaar bezorgen een10 tal leden van onze vereniging maandelijks de Mazjerang op ruim 2.600 adressen in Valkenburg en Broekhem zuid.

Het bestuur heeft de leden, steuncomite, club van 100 leden ook dit jaar weer verrast met heerlijke chocolaatjes zodat we er in 2024 samen weer een mooi jaar van kunnen maken.

Vlak voor het einde van 2023 wordt aangekondigd dat Michel Lebouille vanaf 1 januari 2024 de voorzittershamer zal gaan overnemen van Frank Marx.